استاد سید علی اکبر حسینی

———————– ورود به صفحه «کتب و مقالات استاد» ————————————————- ورود به صفحه «گالری تصاویر و فیلم ها» ——————–

.

سید علی‌اکبر موسوی حسینی مشهور به «حسینی اخلاق در خانواده» استاد اخلاق، مؤلف و از اساتید حوزه و دانشگاه بود.

ایشان در دهه ۷۰مجری یک برنامه تلویزیونی بود که از شبکه یک پخش می‌شد و به مسائل و مشکلات خانواده‌ها می‌پرداخت، به همین سبب با نام «حسینی اخلاق در خانواده» شهرت یافت

مختصری از زندگی‌ نامه استاد

وی متولد سال ۱۳۱۸ تهران است و پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمی تهران و قم شد و دروس اصول و فقه را فرا گرفت و پس از اتمام دروس خارج فقه و اصول از مراجع تراز اول کسب اجتهاد نمود.

ایشان همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی(ره) به صف انقلاب یون پیوسته و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

از اساتید او می‌توان به حضرات آیات سید محمدحسین طباطبایی، سید محمدحسین حسینی طهرانی، سید محمد حسین بهشتی، عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی و عزیزالله خوشوقت اشاره کرد.

فعالیت‌ها ایشان

برنامه «اخلاق در خانواده» در دهه هفتاد از برنامه‌های پر بیننده تلویزیون بود که سال ها محبوب مردم بوده و علاقه مندان در زمان پخش به تعداد فراوان از برنامه آموزنده بهره می بردند.

حجت الاسلام حسینی چندین سال به عنوان امام جماعت مسجد فائق واقع در خیابان ایران (خیابان عین الدوله) تهران فعالیت داشت و در زمان حیات شان در کنار فعالیت های گوناگون مذهبی و فرهنگی در این مسجد مشغول خدمت بود.

استاد حسینی در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ در تهران درگذشت.

مسئولیت های ایشان

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسؤلیت‌های مختلفی را در حوزه‌های علمی، فرهنگی، دینی و آموزشی کشور در سطوح کلان داشته اند که به گوشه ای از آن اشاره می شود:

  • نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم
  • مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران
  • ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس
  • عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • تدریس در حوزه و دانشگاه