روانشناسی کاربردی معلمین|بخش۲
Rate this post

Rate this post

کاربردهای آموزشی برای معلمین موفق

ویژگی های معلمین اثر بخش

در این بخش از تجربه معلمین موفق،به ویژگی های معلمین اثر بخش در حوزه ی علم روانشناسی خواهیم پرداخت.

باشد که قرآن در تمامی مراحل زندگی، سرلوحه و گره گشای زندگی ما محبین اهل بیت علهیم السلام قرار بگیرد.ان شاالله.

روانشناسی کاربردی معلمین2

تا کنون در باره اثر بخشی تعاریف گوناگونی ارائه شده است.درفرهنگ علوم تربیتی آمده است:

اثر بخشی عبارت است از میزان تحقق اهداف و انجام موفقیت آمیز ماموریت

از جمله ویژگی های معلمین اثر بخش به قرار زیر است:

مورد اول

از وقتشان به خوبی استفاده کرده و می کوشند برنامه های خود را از قبل تنظیم کنند

مورد دوم

فعالیت های متنوعی را در کلاس باعث می شوند و هر حادثه ی یادگیری را مقدمه و بهانه ای برای یادگیری بعدی می دانند.

مورد سوم

کلاس را به صورت شاد و فعال اداره کرده و به دانش آموز فشار بیشتر از ظرفیت او را وارد نمی آورند

مورد چهارم

آنچنان فضای یادگیری را در کلاس ایجاد می کنند که دانش آموزان هیجان و انگیزه ی لازم را برای فعالیت های یادگیری داشته باشند

مورد پنجم

تنوع و گوناگونی را ترغیب کرده و اغلب به شنیدن عقیده ونظرهای جدید دانش آموزان تمایل نشان می دهند.

مورد ششم

در بحث و گفتگو پر انرژی هستند

مورد هفتم

در زمینه هایی که به بحث و مجادله با دانش آموزان منجر می شود،توانایی مصالحه و توافقی شرافتمندانه را دارند

مورد هشتم

برده ی بی چون و چرای مقررات نیستند و هنگام اجرای مقررات،ضمن احترام به آنها می کوشند مقررات را با توجه به ابعاد و عوامل پیچیده ی انسانی،عدل،انصاف،مروت و عقل سلیم اجرا کنند.

مورد نهم

بر مطالب مورد تدریس تسلط کافی دارند

مورد دهم

از توانایی مدیریت کلاسی بسیار خوب برخورداند

مورد یازدهم

از راهبردهای آموزشی و تربیتی موجود در روان شناسی تربیتی به نحو احسن استفاده می کنند.

مورد دوازدهم

شاگردان خود را مانند فرزندان خود می بینند.مشکلات مالی،خانوادگی و شغلی خود را به کلاس نبرده،در کار خود تاثیر نداده و در یک کلام نسبت به کار خود تعهد دارند.

مورد سیزدهم

همواره در تلاش هستند سطح کیفی و کمی آموزشی و علمی خود را بالا ببرند و به معنای واقعی کلمه به روز هستند

مورد چهاردهم

با معلمان با تجربه و قابل مشورت کرده و از تجربیات آنها استفاده می کنند.

مورد پانزدهم

از منابع دیگر حمایتی مانند والدین و نهادهای دیگر برای آموزش به شاگردان استفاده می کنند.

مورد شانزدهم

بر جنبه های مثبت دانش آموزان برای ایجاد اعتماد به نفس در آنان تاکید می کنند.

مورد هفدهم

ستایش و تحسین به جای عیب جویی،ارائه پیشنهاد سازنده به جای طعنه زدن و سرزنش کردن،لبخند به جای اخم و ترش رویی و امید بخشیدن به جای نومید کردن، سرلوحه ی کارشان قرار دارد.

مورد هجدهم

نحوه ی بیان ،صدا و کیفیت سخن گفتنشان مطلوب است

مورد نوزدهم

از آراستگی معقول و منطقی برخورداند.

مورد بیستم

از لحاظ علمی و اخلاقی متواضع اند

مورد بیست و یکم

شهامت پذیرش انتقاد درست از طرف دانش آموزان را دارند

مورد بیست و دوم

حب و بغض شخصی اشان را در کارشان اعمال نکرده و حق دانش آموزان را پایمال نمی کنند

مورد بیست و سوم

در بیان مطلب هدفشان کشف حقیقت است نه آنچه که خود می پسندند.

«برای مشاهده تولیدات تصویری قرآنی در کانال ایتااینجـــا کلیک کنید.»

مهدی مقدس پور

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید