کاربردهای آموزشی برای معلمین موفق
ویژگی های معلمین اثر بخش
در این بخش از تجربه معلمین موفق،به ویژگی های معلمین اثر بخش در حوزه ی علم روانشناسی خواهیم پرداخت.
باشد که قرآن در تمامی مراحل زندگی، سرلوحه و گره گشای زندگی ما محبین اهل بیت علهیم السلام قرار بگیرد.ان شاالله.
تا کنون در باره اثر بخشی تعاریف گوناگونی ارائه شده است.درفرهنگ علوم تربیتی آمده است:
اثر بخشی عبارت است از میزان تحقق اهداف و انجام موفقیت آمیز ماموریت
از جمله ویژگی های معلمین اثر بخش به قرار زیر است:
مورد اول
از وقتشان به خوبی استفاده کرده و می کوشند برنامه های خود را از قبل تنظیم کنند
مورد دوم
فعالیت های متنوعی را در کلاس باعث می شوند و هر حادثه ی یادگیری را مقدمه و بهانه ای برای یادگیری بعدی می دانند.
مورد سوم
کلاس را به صورت شاد و فعال اداره کرده و به دانش آموز فشار بیشتر از ظرفیت او را وارد نمی آورند
مورد چهارم
آنچنان فضای یادگیری را در کلاس ایجاد می کنند که دانش آموزان هیجان و انگیزه ی لازم را برای فعالیت های یادگیری داشته باشند
مورد پنجم
تنوع و گوناگونی را ترغیب کرده و اغلب به شنیدن عقیده ونظرهای جدید دانش آموزان تمایل نشان می دهند.
مورد ششم
در بحث و گفتگو پر انرژی هستند
مورد هفتم
در زمینه هایی که به بحث و مجادله با دانش آموزان منجر می شود،توانایی مصالحه و توافقی شرافتمندانه را دارند
مورد هشتم
برده ی بی چون و چرای مقررات نیستند و هنگام اجرای مقررات،ضمن احترام به آنها می کوشند مقررات را با توجه به ابعاد و عوامل پیچیده ی انسانی،عدل،انصاف،مروت و عقل سلیم اجرا کنند.
مورد نهم
بر مطالب مورد تدریس تسلط کافی دارند
مورد دهم
از توانایی مدیریت کلاسی بسیار خوب برخورداند
مورد یازدهم
از راهبردهای آموزشی و تربیتی موجود در روان شناسی تربیتی به نحو احسن استفاده می کنند.
مورد دوازدهم
شاگردان خود را مانند فرزندان خود می بینند.مشکلات مالی،خانوادگی و شغلی خود را به کلاس نبرده،در کار خود تاثیر نداده و در یک کلام نسبت به کار خود تعهد دارند.
مورد سیزدهم
همواره در تلاش هستند سطح کیفی و کمی آموزشی و علمی خود را بالا ببرند و به معنای واقعی کلمه به روز هستند
مورد چهاردهم
با معلمان با تجربه و قابل مشورت کرده و از تجربیات آنها استفاده می کنند.
مورد پانزدهم
از منابع دیگر حمایتی مانند والدین و نهادهای دیگر برای آموزش به شاگردان استفاده می کنند.
مورد شانزدهم
بر جنبه های مثبت دانش آموزان برای ایجاد اعتماد به نفس در آنان تاکید می کنند.
مورد هفدهم
ستایش و تحسین به جای عیب جویی،ارائه پیشنهاد سازنده به جای طعنه زدن و سرزنش کردن،لبخند به جای اخم و ترش رویی و امید بخشیدن به جای نومید کردن، سرلوحه ی کارشان قرار دارد.
مورد هجدهم
نحوه ی بیان ،صدا و کیفیت سخن گفتنشان مطلوب است
مورد نوزدهم
از آراستگی معقول و منطقی برخورداند.
مورد بیستم
از لحاظ علمی و اخلاقی متواضع اند
مورد بیست و یکم
شهامت پذیرش انتقاد درست از طرف دانش آموزان را دارند
مورد بیست و دوم
حب و بغض شخصی اشان را در کارشان اعمال نکرده و حق دانش آموزان را پایمال نمی کنند
مورد بیست و سوم
در بیان مطلب هدفشان کشف حقیقت است نه آنچه که خود می پسندند.
«برای مشاهده تولیدات تصویری قرآنی در کانال ایتااینجـــا کلیک کنید.»
دیدگاه کاربران ...
تعداد دیدگاه : 0
جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.